Wednesday, June 4, 2008

Minyak NAIK???!!!!! AduuHHaaaiiiii

Perkara yang aku paling tak suka.. MINYAK NAIK... baru rase nak jadi kaye sket... sekali dapat tau minyak naik... Lepas maghrib aku terus menyarung uniform... Kebetulan masa tu puasa... aku jamah sikit aje makanan.. solat dan terus start enjin turbo (Wah...!!) aku ke PETRONAS berdekatan... aku assume org tak ler gi isi lg sebab maghrib kan.. upanya dah ramai... so.. berpeluh ler gak aku... huh.. tak pasang air cond pun.. nak jumat punya pasal!!!

Tapi yg aku GERAM... tau ler minyak nak naik, jangan la naikkan darah aku lg... ada pulak yg overtake... ni la masyarakat Malaysia yang tak sedar diri!!! so aku pun bertukar menjadi .... WONDE WOMAN... aku terus merapatkan keta aku.. tanduk tumbuh beb!!! he he he... ni semua gara-gara minyak naik... lepas ni kompom MINYAK ANGIN pun naik sebab orang ramai sakit kepala memikirkan bajet.... Hai la Minyak...

So.. pagi tadi buat pertama kalinya dalam hidup aku selepas bergelar BURUH... aku gi kerja jalan kaki... penat.. abis basah baju... 45 minutes aku berjalan... tau jerlah UiTM Shah Alam ni.. kan ker berbukit bukau... aduuhhh... busuk ler aku.. sok nak lalu jalan lain... short cut... lepas ni kene jimat2 sangat....

Masak tu memang dah tentu kat umah ler... mujur la aku ni mmg tak bule makan makanan luar... mau sakit kepala aku... tak sedap pun aku sendiri yg komplen... yang pasti.. skang ni semua kene belanja berhemah.. hidup pun dalam khemah..!!! wah wah wah....

No comments: