Tuesday, September 15, 2009

Qistina


Dah lama saya tak buat entry... Huh!!!... Bersawang!!! Tapi mood nak raye tu ader kan.. so i'm in the mood to wipe all the sawangs he he he...

Bercerita tentang raye... semua orang suka raye... Ape?.. tak der kene mengena dengan tajuk?.. Ni nak cerita lah ni... Qistina itu adalah anak sahabat saya dari zaman tadika sehingga kini... persahabatan kami tetap utuh. Alhamdulillah... Mudah2an sehingga ke syurga persahabatan ini akan terjalin...

Qistina ni umurnya 4 tahun... masa sebaya Qist ni.. saya tak mengenal sangat erti apa itu Hari Raya.. yang saya tahu.. ada baju baru yang dipakaikan oleh Ibu dan ada bunga api.. wah.. meriah.. meriah... Mau tak meriah... belah Ibu saya merupakan cucu sulung... belah ayah saya cucu kedua.. so duit raye mmg berkepuk2 time tu... nak mintak?.. minta maaf... =D..

Qist memang mengingatkan nostalgia saya tentang raya di zaman kanak2... di zaman ibunya dahulu yang masih bermain masak2... Ibunya dan saya ditakdirkan mempunyai bilangan dan susunan adik-beradik yang lebih kurang sama cuma berbeza usia. Kami berdua anak sulung dan anak perempuan tunggal dalam keluarga dan adik2 kami semuanya lelaki. Namun, itu tidak bermakna kami manja ya.. kerana kami berdua memang sudah terbiasa berdikari.. even kami tak berapa nak suka makan kari...

Qist memanggil saya dengan panggilan acik Mami.. suka2 ati dia jer turn nama saya jadi macam tu.. but it's luvly... pada dia selalu saya tinggalkan pesan agar jadi anak yang baik dan berguna. Cuma raya ni saya harap saya berkesempatan bertemu Qistina sebab ibunya ada baby baru... mungkin agak sibuk sikit melayan tetamu yang berziarah melihat adik barunya... apapun Qist, acik Mami akan jumpa dengan Qist dan mummy ya... God Willing...

Buat semua... Salam Aidil Fitri & Maaf Zahir dan Batin...


No comments: