Friday, September 17, 2010

Muka ada cun ka ini raya?

Ni Entry orang tengah demam. Demam raye betul aku tawun nih... demam beb... raya ke 4 sampai la ni (raye ke-8) aku still demam. Tulah... takper.. mudah2an Allah ampunkan dosa-dosa aku nih... lagipun bulan Syawal kan... ha.. mudah2an berkat Syawal kut kan... amin.. Bulan syawal kene mintak maap banyak2 kan?.. kan?...

Sora pun ala2 lady "gagak" gituh... kruk kruk bunyinyer... walaweiii... seksisnya! Terseksa anak tekak nih. Tapi... makan of course ler bantai ape yang ada depan mate. nak posa ganti + syawal pun lum terbuat lagi. Ingat nak ler puasa awal.. kang senang... al - maklum ajelah kan... jemputan-jemputan oleh kawan-kawan sekeliling tak elok ditolak. Itu kan namanya rejeki.... sila jangan membuat-buat lupa untuk menjemput saya ke rumah ok...

Raye tawun ni mmg aku takder mood 100% nak amek gambor even tahun ni mmg paling dasyat ler kuih atas meja sampai takder balang nak isi kuih koo.... tak tahu ler.. mungkin rezeki dari Allah kut banyak bebeno orang bagi kuih-muih kat kami sekeluarga. Aku pulak terlebih rajin tawun ini sampai bbrp jenis kuih aku uli. Bakal suami lalu depan mate pun aku wat-wat tak nampak... =p Sampai bapak aku pun pelik apasal kuih raye atas meja tahun ni sampai 3 lane highway utara selatan tuuu... Sampai kerepek pisang dan kerepek ikan sira yang dia beli takder bekas nak isi. Sorry la ayah.. kuih tu nanti tunggu giliran balang kosong. ngeeeee...

Tulah... sibuk sangat dengan raye ke hulu ke hilir.. teguk air sane sini.. sampai demam2... sroooott.. srooott running nose ler...

Raye punya baju pun sikit punya banyak... 7 pasang!! DUUSSHHH!!! bukan berlagak yer... ni baju dari tahun lepas aku simpan. Mak aku dah siapkan suruh buat baju gi kerja tapi aku simpan stok wat raye... bajet kunun nanti takut takder baju raye... Saya memang seorang yang terer bab2 simpan baju sehingga raye okeh.. sebab tu baju leh ader berkoyan2... ko jeles ke?.. Menjeles itu sifat syaitoonnn... tak baekkk!.. =p

Ha ha ha.. tadi ada kakak ni datang opis tetiba cakap muka aku cam pengacara TV3 (haiwan teladan tu..)apakah ini tanda2 aku semakin muda?...... wu wu wu... (sila kembang bermangkuk2 seperti kembangnye suhun di dalam kuah lodeh mak aku pada raye pertama aritu...).


(gambar pengacara haiwan teladan yang telah diberi oleh encik gugel)

Sekian, harap maklum... he he he

No comments: