Saturday, August 9, 2008

Stress

Hurrm... sejak akhir-akhir ni kerap rase stress dan badan pun rase asyik tak sihat aje... nak cuti tapi kerja memang terlalu menimbun di depan mata. Ya Allah permudahkanlah setiap urusanku serta jauhilah aku dari sebarang kesusahan...

Rase penat dan sakit kepala kerap terasa sejak kebelakangan ni.. Doktor kata mungkin sindrom stress... masyaAllah... patutlah penat semacam aje... so setiap petang sekarang ni amalkan jogging semula... macam zaman2 diploma... semester ni memang agak banyak tugasan yang perlu diselesaikan.. Ya Allah permudahkanlah... kadang tu sampai menitis air mata bila buat kerja pejabat dan malam tu perlu buat tugasan yang diamanahkan... dengan test, project paper, journal dan artikel2 yang perlu mendapat perhatian sewajarnya.... aduhai.... rase macam nak lepak dekat Mc D aje kejap lagi atau malam ni.. to release stress...

Kadang2 rase terlalu penat... tapi bila memikirkan nak bantu anak bangsa untuk meningkatkan daya saing mereka.... aku perlu berkorban masa dan tenaga. Tapi... bila orang tak pernah nak appreciate segala pengorbanan aku ha...... mulalah nak rase tak berapa puas hati...

berat badan pun agak menyusut sejak akhir2 ni.. =) [nota: memang itu yang aku mahukan...] setakat sebulan ni aku dah susut sebanyak dekat 3kg... mungkin sebab jog petang2 dan juga kawal pemakanan harian... kenelah kawal sebab dah stress dan doktor pun suruh kurangkan berat badan....

minggu depan ada Alumni homecoing di UiTM.. so kene kerja lagi.. aduhai.. tension yang berpanjangan la nampak gayanya.... mintak dijauhkan dari sebarang kesusahan....

No comments: