Saturday, January 30, 2010

Kadang-kadang

Hari ini, saya tidak pasti apa yang sedang bermain-main di benak fikiran saya. Hanya satu... hanya satu ini yang menyebabkan saya gundah... tentang dosa...
Saya sedar.. terlalu banyak dosa yang telah saya lakukan di atas muka bumi ini. Samada dengan sengaja waima tidak sengaja. Apakah saya ini seorang yang kufur setiap nikmat dari Allah. Telah banyak dugaan ditempuh, namun masih lagi tidak pernah menginsafi dosa-dosa yang dilakukan.
Astagfirullah... astagfirullah... astagfirullah...
Memang, acapkali solat taubat dilaksanakan.. namun saya pasti, dosa2 masih kerap saya lakukan. Astagfirullah.. manusia jenis apakah saya ini?... tidak takut dengan ajalkah saya ini? Tidakkah saya segan dengan kedua orang malaikat yang setia di kiri dan kanan saya hatta Dia juga turut memerhatikan saya... ya.. terlalu hampir dengan saya.. lebih hampir dari urat leher.
Mengapa tiba-tiba baru saya teringat tentang doa?.. entahlah... selama ini pun sedar... tapi... arrghhh... apakah saya ini kufur nikmat? Astagfirullah....
Ya Allah... bantulah saya untuk melakukan satu transformasi kehidupan. Ke arah yang lebih baik. Saya tahu, dugaan iman kali ini amat hebat. Ya Allah... ampuni aku... sesungguhnya aku selalu lalai dan leka dalam mengejar nikmat dunia yang sementara ini. Bantulah aku Ya Allah...

2 comments:

Kherun said...

ye mimi, bila kita nak berubah.... sentiasa sedar akan kealpaan t'hdp nikmat2 Allah... tp kenapa sering melengah2kan utk lebih mendekatkan diri di sisiNya...

Mimioww@mimilo said...

Kak Yun, saya tak nafikan, kita kerap lalai. Esp bila dapat satu2 ganjaran dunia. Tapi, bila kita lalai, Allah tetap beri kita nikmatnya... lalu, nikmat Allah yang manakah masih didustakan?...