Monday, April 26, 2010

Running Nose pulak...



Bersawang-sawang dah blog ni. Nasib ko ler... dapat tuan malas nak updet...
Ohhh... mmg banyak cerita.. tapi ya Rabbi.. malas kemain nak updet... pulak tu... running nose... ni... dah dekat seminggu demam... Pegi sampai 2 klinik... dan 1 hospital... amik situh...

Selala dah EL sebab rase dah running nose dah... (apa tu?.. selsema... )acchhooooommm! Hidung dah tersumbat... Rase macam nak gerudi aje hidung ni. Rabu keje.. Khamis n Jumaat on MC. Ohhh best dapat rilex2 kat umah... tapi tak best gak.. byk nau incoming call. Sampai aku pulak rase baik aku kije ini macham... Tapi yang best nyer.... boss pun dapat MC. (sila lihat.. kita tidak berpakat ok...)

Sabtu.. ubat dah abis, tukar klinik lain.... sebab suhu badan kejap up kejap down. Macam tunrun naik tangga pulak. Dapat ubat terus khayal... Tengahari tu, pukul 2.30 (ini dikira tenghari ke wei???) Lunch + mkn obat.. tak sampai 1/2 jam.. kuar semuanya... ooohh... tak larat betool! Siap mengigil2 lagi badan.. masa ni temperature start naik balik. Eii.. ubat apelah yang doktor ni bagi.

Malam tu, adik dari perak call mak aku suruh anto pegi sepital. Eii... aku ni mmg lemah bab2 sepital ni.. kalau mengantar orang, atau memaksa orang gi sepital.. memang aku suka. Sekali kene batang idung senirik... ha... padan muka...

Time ni temperature 37.1C(oohh dah kurang sikit kut...) tadi siang kemain fanas... Amik darah... ayooo... part ni mmg lemah sebab dulu2 pernah pitam tgk darah... (ha ha ha)... Pukul 11.30pm, nurse panggil bagi obat. Tak payah kene tahan ward.. fuuuhhh .. sesungguhnya Allah mendengar doa aku. Esoknya kene pegi Farmasi Hosp. Amik ubat... Ooohh siap berpelakat Ubat terkawal lagi. Merbahaya sangat ke demam aku ni).. as long as tak kene tahan tu.. Alhamdulillah.. Balik umah.. makan ubat... terus.. tertidur sampai kol 3.30... amik situh! Arini still lagi rase seram sejuk.. tapi kurang sikit lah... Korang doakan ler aku cepat sembuh yer... mari amin ramai2... =)

1 comment:

Jumardi_Alkhawarizmi said...

ada ubat gatal ka kak mimi? badan ku gatal2... nda lena tidur