Friday, August 7, 2009

padamu ku bersujud

Ku menatap dalam gelap,

tiada yang bisa kulihat

selain hanya nama-Mu,

ya Allah

Esok ataukah nanti,

ampuni semua salahku

lindungi aku darisegala fitnah

Reff:Kau tempatku meminta,

kau beriku bahagia

jadikan aku selamanya

hambamu yang selalu bertaubat

Ampuniku ya Allah,

yang sering melupakanmu

saat kau limpahkan

karuniamu dalam sunyinya aku bersujud


Ya Allah, ampuni aku.. sesungguhnya dugaan ini amat berat untuk aku tempuhi... Kau berilah aku izin dan limpah kurnia untuk menggembirakan hati Ibu dan ayah sebelum ku menutup mata.. andai, dalam pertarungan ini aku tumpas dan tewas, kau masukkanlah aku ke dalam syurga firdausmu yang paling istimewa bersama para syuhada... Matikanlah aku dalam keadaan Khusnul Khatimah...Kau periharalah kedua ibu dan ayahku seperti mana mereka berdua tidak pernah putus menjaga aku sedari kecil sehingga kini... Masukkan ibu, ayah, adik-beradikku, guru-guruku, sahabat-sahabatku serta seluruh umat islam ke syurga Firdausmu yang paling teristimewa... Tak sanggup rasanya melihat Ibu tua yang sering menahan titisan airmata melihat anaknya bertarung nyawa tatkala "benda" itu menjengah... Ya Allah.. periharalah kami semua... kurniakan rahmatmu yang teristimewa buat kami.. seluruh umat Muhammad.


Ya Allah, terimalah taubatku... insan yang selalu lalai dan leka... esok atau lusa... belum tentu aku dapat menghirup nikmat ini... Ya Allah, insafkanlah aku atas setiap kejadian... sesungguhnya kekurangan itu datangnya daripada kelemahan aku sebagai seorang insan... Bantulah aku agar sentiasa aku dapat mengukuhkan imanku, periharalah aku dari semua gangguan manusia, jin dan syaitan... Hindarilah aku dari segala fitnah serta umpat keji orang...
Salam Ramadhan buat semua... andai ini Ramadhan terakhir buat kita semua... semoga diterima Allah...


No comments: