Thursday, July 8, 2010

Makcik Membebel... Pit Pot Pet pot


(Aku google aje gambo ni... Dik, tak baek memarah, kang cepat tua! Heee)

Semalam dengan arini memang hari buat keje yang cukup mencabar. mencabar iman dan ada kala rasa nak meledak juga kemarahan. Tapi, marah pun no point.. at last kita gak yang susah balik nanti kan.... Tak apelah... maafkan aje mereka2 ni...

Aku ni mmg ler cepat mental ngan perangai2 org2 camnih. Salah orang lain, aku pulak yang kene marah. Duh! What the hell man... ha ha ha... Propa aje lebih. Asal mula sebab Universiti tawar pgrm yang tak ada kat Shah Alam. So, terpaksalah menukar pgrm budak2 ni ke pgrm lain. Aku cuma bantu saje mana yg boleh aku bantu. Mujur boss pun proaktif. Dia pun turun padang sekali. kalau tak turun, mau mental gak aku... ha ha ha. Department lain punya silap. Kitorang gak yg kene hamput...

Sekali, budak2 ni pun macam ler perasan bagus, nak tukar pgrm itu ini. Kitorang tukarkan pgrm pun mengikut kesesuaian keputusan peksa SPM dorang. Kalau dah result gempak sgt, apasal tak fly aje kan? Betui tak? Ni kerek lebih pulak ahli kuarga dorang. Siap maki hamun lagi universiti. halo... Esok2 tpt tu ler yg ko nak menuntut ilmu, tak yah ler korang nak berlagak lebih. Tapi ada gak family yang cakap terima kasih sebab bantu bagi tempat jugak kat universiti. Ini jenis yang tahu mensyukuri nikmat.

Alasan parents sok2 kalau anak dia tak boleh bawak pgrm tu menyusahkan dan merugikan pulak dia dan duit poket dia. Makcik pakcik, kadang2 apa yang kita rancangkan tu, tak semestinya yagn terbaik buat kita tahu tak? Ambik postif setiap perkara yang berlaku tu. mungkin ada hikmah yang tersebunyi. Aku ni bukan ler alim benau, tapi fikir2kan ler.. Aku dan orang2 kat sini dah buat yang terbaik untuk anak2 pakcik makcik... tak payah la nak rase besar sangar... nak ugut itu ini. Nak M****** itu ini... Kenal mentri itu ini. Aku pun kenal.. kat tv dorang selalu kuar ape. He he he... Macam ni punya orang pun ada ke? Adoii... Sabor aje lah... Malas nak layan orang camnih... buat tambah uban kat kepala aku aje....

yang pasti sok pagi2 aku heading ke Perlis dengan batalion adik2 ni. Doakan perjalanan kitorang selamat tiba di sana dan dipermudahkan semua urusan aku nak daftarkan adik2 ni ya.

5 comments:

shafirulsaidin said...

salam kak...saya ada dengar kes ni dr Azhar n nabielah..100= lebih eh kene tukar...nasib deme le..mungkin tersalah proses so org laen yg kene..sy faham kak..jgn emo2..t cpt tua..heheh...
btw, sy ucap congrates kt akak coz tolong cater problem ni..mngadap makcik2 pakcik2 x sedor diri..yg x reti ucap terima kasih..masuk uni yang tolong melayu hampir 100% subidi ni pon lg mau bnyk mulot...
lg baca x utusan ruangan aduan..ade ke patut komen blik sempit n trpaksa kongsi kt public..x ke menjahanmkan IPTA terulung ni...mesti ada sebab terpaksa kongsi...nak mengubah destini bangsa kita sndiri dulu kena berubah..kene tau erti bersyukur..kene tau susah,,baru kesenangan dihargai..ade je student tido lapik kotak kt umah sewa..berjaya gak grad cemerlang..hurm..mungkin da terlebih senang..cmtu la jadinye..susa cket, nak report menteri itu ini..

huhu...sory kak..terbebel kt blog akak..geram nih..hehe
jumpa isnin t insyaAllah..

Mimioww@mimilo said...

kadang2 manusia mmg suka kufur nikmat ainal.. na'uzubillah...

cikJintan said...

mimi..

eh, ko nak kan juicer tu, hehe..aku mcm malas nak post la, takut damage plak nt. nt kalu aku gi shah alam, aku carik ko leh? ke nak aku post jgak? ke dah tanak dah hehehe

bak no tepon la senang, email aku yg dulu dah tak bkak :), takpun mai la jenjalan umah aku weh amek terus mende tu

JoeDanial said...

salam mimi..
ni abg joe(yg pasang hydrogen tu)...please call me...ada hal skit...ASAP...i lost ur number la ;)

shafirulsaidin said...
This comment has been removed by the author.