Tuesday, July 6, 2010

Orientasi oh! Orientasi

Tengok budak2 register ke Universiti teringat zaman dolu2 masa zaman muda remaja. (Eh, skang ni pun aku remaja jugak ape). Jeles ke?.. he he he. Sila tutup mata melihat kedutan2 yang cuba aku padam pakai hujung pensil beberape ari ni ok.

Rata-rata yang datang belajar muka masih innocent dan fresh lagi. Teringat few years back. Waktu tu, masih hingusan (eh, aku lap hingus tak eh?). Waktu tu, jalan tunduk aje.. baik tahap tak ingat aku waktu tuh.. tapi skang ni lagi baik la dari dulu aper... heeee... asal lalu depan senior aje, bagi salam, ikhlas ke tak ikhlas mesti kene bagi salam... kalau tak mmg kene hukum. mak ooiii... tapi kan, paling tak boleh lupa masa kene ragging ler. Tapi tu lah... ragging ni kadang ada baiknyer... kadang banyak gak keburukannye.

Macam aku, masa Diploma mmg selalu yg kene panggil ragging adalah aku. Aku pun tatau ler apa pasal senior2 ni rajin sangat ragging aku. siap ada nick name lagi. Ha.. ari ni aku reveal kat sini apa nama nick aku masa kene ragging... "CUAK". Sebab muka aku takut gila asal kene panggil ngan senior.

Banyak gak ler "show" yang aku perform masa ragging tu. Gila glemer time tuh. Berlagak?.. oohh.. itu dulu.. he he he. Paling tak boleh lupa senior aku yg garang tahap singa lapo tak makan 7 tahun suruh aku ngan si Pidah (antara best buddy aku) tulis perkataan "MISSISSIPI" guna punggung. Mental tak mental? Tau ler bum bum kitorang ni mantappp... terbaeeekk... heee. Masa tu dah pukul 1 pagi dah. Kalau tak buat jangan harap nak balik bilik. Ada kawan2 tudung bulat yg kene menari "tiger show". Menangis beb! Tapi pas tu aku tak sangka plak senior tu ler rapat ngan aku.

Satu lagi kan.. kene mendaki gunung everest. Ha, time 1997 tu kan org M'sia berjaya takluk Mount Everest.. so aku ngan si Yati (Mane lah ko la ni kan Yati?) panjat tangga katil double dekker tu bawal mop ngan penyapu menanyi lagu everest. Kuat2 sampai budak blok sebelah dengar... Aduyai... tercabut anak tekak time tuh. Pasal nak amik tanda tgn punya pasal... buat ajelah. Kira aku pun lakar sejarah gak la kan... kui kui kui...

Ada lagi yg paling kelakar, aku berlakon jd mak buyong. Anak aku twins.. si Mickey n Minnie. Ha ha ha.. siap kene push mcm org bersalin lagi. Ada Dr, ada nurse, yg paling best aku ler.. kene angkat lagik.. ye lah.. nak beranak lah katekan.. sakit weeyyyy... Korang penah? (ha ha ha) Tapi kan... kalau tak der menda2 ni, takder kenangan mengarut kat IPTA kan? Hi hi hi..

Ape pun, aku wish pada semua yg berjaya sambung study tu all the best. Semoga berjaya dunia dan akhirat.

No comments: