Monday, July 19, 2010

My very first Homemade chocolate & cuppies



Salam kawan2... sihat ke? Harap2 semua sihat aje ok.
i did my very first homemade choco last few days to release stressful syndrome.
Yaey!! Stressfull ok kadang2... so how to release this? Mari kita main masak2 and colour ourselves with benefited activites. (Ayat poyokah ini?) Sila muntah ramai2 sebelum bulan puasa okeh... ngeh ngeh ngeh...

So, ini adalah hasil coklat2 yang telah dan berjaya di producekan oleh aku time stress... mmg agak comot sebab kate very first time kan?... So sape2 nak komen mmg dialu2kan.. nak oder pun boley... =).. la la la... hiks... perasan! harga "setimewa" boleh diberikan untuk para pelanggan budiman.


(yummy.. sedap nyer... baru kuar dari fridge ni...)


(sedap ni... sluurrppp)

Dan malam tadi juga aku berjaya juga menyiapkan cuppies untuk majlis pot luck kat office. Saje suka2... tapi agak comot lah sebab main campak2 aje... takper... Isnin ni ada majlis lagi dan aku nak bawak lagi... sedap tak sedap belakang kira.. cuma yang ni mmg saje tak wat deco aper2 pun.. walaupun kadang2 aku ni kan agak keji kerana perasan rajin memasak walaupun sebenarnya pemalas memasak... korang.. aku jujur tau.. ke ke ke... untung korang dapat kawan jujur cam aku ni. layankan gambar ajelah yer. nak order mmg dialu-alukan... sebab aku mmg mmg tgh jinak2kan diri dengan aktiviti ni sebab seronok.


(Kek sarang semut tu sedap... murah jer kalau nak... ni mak aku wat beb!)


(First timer cuppies yang menunggu untuk disejukkan)

Sedap kan?... tempahan dibuka untuk hari Raya!!

Kek Sarang semut - RM15 (sebiji)

Muffin (Biasa) - Vanilla Flavor, Choco Flavor, Orange Flavor, Kiwi flavor,
Blueberry flavor
- RM1.50 (sebiji)
25 pcs = RM35.00 (Sahaja - Masuk dalam bekas berisi 25 pcs)

(Buttercream) - 25 pcs (min) - RM55.00
(Choc Ganache) - 25 pcs (min) - RM60.00

Homemade choc - Milk Choc with Almond Filling/Walnut Filling/Hazelnut filling/raisin.
- 3 pcs each in box = RM2.00
- 13 pcs each in box = RM10.00
- 50 pcs each in box = RM25.00

Homemade choc - Double layer with orange/strawberry flavor + nut filling/ raisin.

- 3 pcs each in box = RM2.00
- 13 pcs each in box = RM10.00
- 50 pcs each in box = RM25.00

Bahulu Gulung - RM2.50 sebiji (betul ke ayat nih).

Camner nak order? Mudah sajer... just tekan2 details kawan2 seperti di bawah ni ya:

Email saya: Asmiza1105@yahoo.com
Bayaran: Cash semasa penghantaran.
Tempahan: Dibuat 2 minggu lebih awal untuk mengelakkan ketidakpuasan hati.

Email details seperti berikut:

1. Perasa/ Jenis order.
2. Kuantiti pesanan.
3. Wordings (cuppies shj).
4. Nama tuan/puan yang order.
5. Hp number untuk dihubungi.
6. Tarikh untuk penghantaran produk.

No comments: