Monday, February 9, 2009

Teman terulung

Semalam.. masa aku menonton televisyen...
Nampak satu iklan game show yang aku mmg minat sangat...
"RODA IMPIAN"
Masa iklan tu on air... aku nampak lah seseorang yang cukup aku kenali dan sinonim dengan aku satu ketika dulu..
teman terulung ku dahulu, kini dan selamanya walaupun dia tak mengetahui...

[::R @ im::]
Memang satu ketika dahulu aku akui kitorang "agak" rapat...
Rapat in such way uda dan dara... biaselah... faham2 ajelah kan..
Tapi.. rezeki, jodoh, ajal maut semuanya urusan Allah walaupun kita cuba menahan..
Tetapi... dia yang lebih berkuasa ke atas segalanya...
Perancang terbaik adalah Allah.... aku akur dengan ketentuan ini walaupun aku sedih terpaksa kehilangan dia...

Iklan roda impian semalam... telah mengembalikan nostalgia ingatan aku kepadanya 2 tahun lepas...
Dia banyak kali cuba menghubungi aku... tapi.. sebab teringatkan kata-kata pedasnya... aku ignorekan panggilan dia... kecik hati punya pasal... entahlah... luka ku belum sembuh sepenuhnya...

Aku telah maafkan dia...
semoga Allah permudahkan setiap urusan dia dan dapat pengganti yang lebih baik dari diri aku ni....
Namun, apa pun yang terjadi, dia tetap teman terulungku...
Ya Allah Kau peliharalah dia..
Tetapkan imannya.. semoga dia menjadi anak yang soleh...
Taat pada perintah Allah serta rasulnya... dan sentiasa berbakti kepada ibu bapanya.
Insyaallah...

Teman Terulung
Bila bertaut senyuman
Mata berlirikan
Memancarkan keluhuran
Cerah kesederhanaanmu
Seindah kejujuranmu
Detik seia sejiwa
Terungkap setia
Tiada upaya sepi
Mekar kudup penantianku
Hadirnya teman sejati
Melangkah kita menjejak mimpi
Bahagia berdiri dengan mu disisi
Harapan kita meniti hari
Sentiasa seiring
Paling agung teman terulung
Tenunan emas sayap hidupku
Tak inginku undur bertamu
Bertakhta teguhKe akhir waktu
[http://ijabkabul.com/]

[nota: poyo tetiba pulak aku arini]

2 comments:

LizHairi said...

mimi,aku nak kepochi sket.yg mane satu eh??aku pun slalu gak tertengok iklan roda impian tu heheheh......

Mimioww@mimilo said...

Ala liz.. kalau ko tgk org yg ala2 poyo2 tu.. itulah dia.. wakakaka